workshop

Business models

Leer hoe jij jouw business model kunt opstellen, verder doorgronden en verder ontwikkelen.

 

  • Verder inzicht wil krijgen in jouw business, klanten, trends en markt(en)
  • Hoe jij waarde creëert en zou kunnen creëren voor de klant in de toekomst
  • Dieper in wilt gaan op de verschillende aspecten van business modellen
  • Klaar wilt zijn voor de toekomst  en jouw organisatie beter wilt afstemmen qua strategie, missie, visie en het business model
  • Hoe kan ik klantbehoeften beter begrijpen en vertalen naar mijn gehele bedrijfsmodel en aanbod?

Deze workshop biedt je praktische handvatten om antwoorden te vinden op deze vragen en uitdagingen.

 

Ook is deze workshop zeer aan te raden om met een team binnen een organisatie te doorlopen. Je krijgt zo nieuwe inzichten in het team, je maakt een doordacht plan dat helder is voor het gehele team. Hierdoor zal de uitvoering , communicatie en besluitvorming binnen het team verbeteren! 

Deze workshop kan ook als op maat gemaakte Incompany workshop worden aangeboden.

Meld je nu aan

Beschrijving

In deze workshop krijg je inzichten in je business model, strategie, trends en kansen. Een Business model laat zien hoe je waarde creëert voor de klant en hoe je hiervoor waarde terugkrijgt, veelal in de vorm van geld. Een organisatie is meer dan alleen de producten/diensten die het levert. Het gaat om het gehele business model. Wanneer je bijvoorbeeld alleen al het kanaal van hoe jij jouw klanten bereikt verandert, dan zal dit (grote) invloed hebben op allerlei facetten in jouw business model. 

Omdat mensen vaak in een team werken, andere mensen dienen te overtuigen en/of hun ‘verhaal’ aan de klant of andere stakeholder dienen over te brengen is het van belang om een helder en goed communiceerbaar business model te hebben.

Om deze reden gebruiken we het zogenaamde het zogenaamde “Business Model Canvas” (zie afbeelding). Het Business Model Canvas is snel, past op 1 pagina, en helpt jouw bedrijfsmodel in kaart te brengen, te analyseren en te verbeteren.

Hierdoor is dit model uitermate geschikt voor zowel (startende) ondernemers en bestaande organisaties die willen innoveren. Dit model wordt dan ook wereldwijd gebruikt door starters, MKB-ers tot aan grote multinationals.

Met deze hands-on workshop kun je snel, alleen of samen met jouw team, aan de slag met je business model. Zo heb je binnen een dag alle relevante onderdelen van jouw business model in kaart, weet je waar kansen liggen en kan je verder aan de slag met de nieuwe en verhelderende plannen.

Jij en jouw organisatie of ideeën staan centraal. Zo kan jij en jouw team direct met de resultaten aan de slag.

Voor wie?

Deze training en workshop is uitermate geschikt voor:

  • bedrijven die een nieuwe weg in willen slaan of willen achterhalen of ze nog op de goede weg zitten nu zoveel markten en bedrijfstakken radicaal zijn veranderd de afgelopen jaren
  • bedrijven die een nieuw segment willen aanboren en/of een nieuw product op de markt willen brengen
  • (potentiële) ondernemers die willen starten met een grotere overlevingskans
  • teams en werknemers om heldere innovatie- en vernieuwingsplannen te maken, plannen te concretiseren en om te communiceren wat belangrijk is voor de organisatie.

Jij en jouw ideeën en organisatie staan centraal. Doordat wij met relatief kleine groepen werken, passen wij onze workshop aan op de voorkennis, achtergrond en doelen van de deelnemers. Zo verhogen we de kwaliteit van de workshop!

Wat ga je leren

In deze workshop leer je:

  • wat een Business Model is en hoe deze er voor jouw ideeën of organisatie uit ziet
  • hoe het Business Model aansluit op de missie, visie en strategie van de organisatie
  • hoe het Business Model aansluit op trends en ontwikkelingen in de markt
  • hoe het Business Model er voor jou uit zou kunnen zien in de toekomst. Je maakt 3 alternatieve business modellen waardoor inzichtelijk wordt waar mogelijke kansen liggen, wat belangrijk is en wat ook niét belangrijk is voor innovatie in je business model
  • hoe je jouw ideeën concreet kunt maken en kunt communiceren naar anderen. Een goed, helder en logisch omschreven Business Model staat bijna gelijk aan een goed opgebouwde pitch. Zo kan je jouw ideeën helder overbrengen bij bijvoorbeeld banken, investeerders, collega’s, klanten, leveranciers, andere partners en ook bij toevallige ontmoetingen in de horeca.

Planning, opzet & programma

Om de kwaliteit te waarborgen werken we met kleinere groepen per trainer. Hierdoor kan er beter ingespeeld worden op individuele casussen van deelnemers en kan er in de planning en vorm rekening gehouden worden met de deelnemers.

Duur: De workshop duurt 1 dag.

Locatie: Massoeba of Incompany bij de organisatie zelf. Deze workshop kan ook online aangeboden worden.

 

Programma

Ochtend – sessie 1
  • Missie, visie, strategie. Wat is het, wat is het niet en wat kan je ermee.
  • Maak jouw missie, visie, strategie samenvatting
  • Business Model uitleg en maken van Business Model 1
Middag – sessie 2
  • Trends en ontwikkelingen in de markt
  • Business Model – kleinere of incrementele innovatie
  • Business Model – grote(re), radicale of disruptieve innovatie.
  • Wrap-up en hoe verder

Startdatum

Wegens populariteit vindt deze workshop om de maand plaats. Schrijf je in en we nemen spoedig contact op!

Kosten

De kosten bedragen €545 excl. btw

Niveau - beginner tot gevorderd

Deze workshop kan aangepast worden aan de voorkennis en achtergrond van de deelnemers!

Capaciteit

Om de kwaliteit te borgen werken we met kleinere groepen.

}

Tijdsinvestering

1 dag

Startdatum

Wegens populariteit vindt deze workshop om de maand plaats. Schrijf je in en we nemen spoedig contact op!

Kosten

De kosten bedragen €549 excl. btw

Niveau - beginner tot gevorderd

Deze workshop kan aangepast worden aan de voorkennis en achtergrond van de deelnemers!

Capaciteit

Om de kwaliteit te borgen werken we met kleinere groepen.

}

Tijdsinvestering

1 dag

Beschrijving

In deze workshop krijg je inzichten in je business model, strategie, trends en kansen. Een Business model laat zien hoe je waarde creëert voor de klant en hoe je hiervoor waarde terugkrijgt, veelal in de vorm van geld. Een organisatie is meer dan alleen de producten/diensten die het levert. Het gaat om het gehele business model. Wanneer je bijvoorbeeld alleen al het kanaal van hoe jij jouw klanten bereikt verandert, dan zal dit (grote) invloed hebben op allerlei facetten in jouw business model. 

Omdat mensen vaak in een team werken, andere mensen dienen te overtuigen en/of hun ‘verhaal’ aan de klant of andere stakeholder dienen over te brengen is het van belang om een helder en goed communiceerbaar business model te hebben.

Om deze reden gebruiken we het zogenaamde het zogenaamde “Business Model Canvas” (zie afbeelding). Het Business Model Canvas is snel, past op 1 pagina, en helpt jouw bedrijfsmodel in kaart te brengen, te analyseren en te verbeteren.

Hierdoor is dit model uitermate geschikt voor zowel (startende) ondernemers en bestaande organisaties die willen innoveren. Dit model wordt dan ook wereldwijd gebruikt door starters, MKB-ers tot aan grote multinationals.

Met deze hands-on workshop kun je snel, alleen of samen met jouw team, aan de slag met je business model. Zo heb je binnen een dag alle relevante onderdelen van jouw business model in kaart, weet je waar kansen liggen en kan je verder aan de slag met de nieuwe en verhelderende plannen.

Jij en jouw organisatie of ideeën staan centraal. Zo kan jij en jouw team direct met de resultaten aan de slag.

Voor wie?

Deze training en workshop is uitermate geschikt voor:

  • bedrijven die een nieuwe weg in willen slaan of willen achterhalen of ze nog op de goede weg zitten nu zoveel markten en bedrijfstakken radicaal zijn veranderd de afgelopen jaren
  • bedrijven die een nieuw segment willen aanboren en/of een nieuw product op de markt willen brengen
  • (potentiële) ondernemers die willen starten met een grotere overlevingskans
  • teams en werknemers om heldere innovatie- en vernieuwingsplannen te maken, plannen te concretiseren en om te communiceren wat belangrijk is voor de organisatie.

Jij en jouw ideeën en organisatie staan centraal. Doordat wij met relatief kleine groepen werken, passen wij onze workshop aan op de voorkennis, achtergrond en doelen van de deelnemers. Zo verhogen we de kwaliteit van de workshop!  

Wat ga je leren

In deze workshop leer je:

  • wat een Business Model is en hoe deze er voor jouw ideeën of organisatie uit ziet
  • hoe het Business Model aansluit op de missie, visie en strategie van de organisatie
  • hoe het Business Model aansluit op trends en ontwikkelingen in de markt
  • hoe het Business Model er voor jou uit zou kunnen zien in de toekomst. Je maakt 3 alternatieve business modellen waardoor inzichtelijk wordt waar mogelijke kansen liggen, wat belangrijk is en wat ook niét belangrijk is voor innovatie in je business model
  • hoe je jouw ideeën concreet kunt maken en kunt communiceren naar anderen. Een goed, helder en logisch omschreven Business Model staat bijna gelijk aan een goed opgebouwde pitch. Zo kan je jouw ideeën helder overbrengen bij bijvoorbeeld banken, investeerders, collega’s, klanten, leveranciers, andere partners en ook bij toevallige ontmoetingen in de horeca.

Planning, opzet & programma

Om de kwaliteit te waarborgen werken we met kleinere groepen per trainer. Hierdoor kan er beter ingespeeld worden op individuele casussen van deelnemers en kan er in de planning en vorm rekening gehouden worden met de deelnemers.

Duur: De workshop duurt 1 dag.

Locatie: Massoeba of Incompany bij de organisatie zelf. Deze workshop kan ook online aangeboden worden.

 

Programma

Ochtend – sessie 1
  • Missie, visie, strategie. Wat is het, wat is het niet en wat kan je ermee.
  • Maak jouw missie, visie, strategie samenvatting
  • Business Model uitleg en maken van Business Model 1
Middag – sessie 2
  • Trends en ontwikkelingen in de markt
  • Business Model – kleinere of incrementele innovatie
  • Business Model – grote(re), radicale of disruptieve innovatie. 
  • Wrap-up en hoe verder

Startdatum

Wegens populariteit vindt deze workshop om de maand plaats. Schrijf je in en we nemen spoedig contact op!

Kosten

De kosten bedragen €549 excl. btw

Niveau - beginner tot gevorderd

Deze workshop kan aangepast worden aan de voorkennis en achtergrond van de deelnemers!

Capaciteit

Om de kwaliteit te borgen werken we met kleinere groepen.

}

Tijdsinvestering

1 dag